تراز لیزری چیست ؟

تراز لیزری چیست ؟

تراز لیزری دستگاهی است که دارای قابلیت خود ترازی با دقت بالا می باشد که جهت انجام امور مربوط به دکوراسیون داخلی، سقف و کف کاذب، نصب کابینت، پارتیشن، قفسه و … کاربرد دارد.

این ابزار تنها به وسیله ی اشعه ی لیزر و بدون سیم یا نخ و … عملیات سنجش تراز را انجام می دهد که دارای دقت بسیار بالاتری نسبت به روش های قدیمی می باشد .

نحوه کار تراز لیزری

 خط تراز با استفاده از اشعه ی لیزر و امتداد نشان لیزری در راستای قائم و افق (X,Y) و پردازش نور لیزر به صورت افقی و عمودی و همزمان ، تراز اتوماتیک  میگیرد.

 پرتوهای خروجی این دستگاه به صورت دو خط تراز عمود برهم، یکی در راستای افقی و خط دیگر در راستای عمودی بوده که نسبت به هم زاویه قائم (90 درجه) تشکیل می‌دهند. محل تلاقی خط عمود و با خط افق باعث ایجاد نقطه های شاقولی در مقابل دستگاه می‌گردد. کلیه این نقاط تشکیل ‌شده دو به دو نسبت به یکدیگر عمود می‌باشد.

دستگاه قادر است هر یک از خطوط افقی یا عمودی را به تنهایی نمایش دهد.
بر روی این دستگاه ها معمولا چند دکمه برای خاموش و روشن کردن خطوط عمودی و افقی وجود دارد که با هر بار زدن دکمه حالت های مختلف فعال می شود. همچنین در بعضی از مدل ها می توان زاویه دو خط را خارج از زاویه قائم تنظیم کرد.

این دستگاه ها همچنین قابلیت خود ترازی، نصب بر روی پایه دوربین های عکاسی ، فیلمبرداری و نیز مهندسی را دارا بوده و علاوه بر این با استفاده از پایه هایی آهنربایی امکان نصب آن ها بر دیواره های فلزی و پایه گیره ای بر روی سطوح غیر فلزی نیز فراهم می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.