انتخاب بهترین چسب برای چوب

اگر شما بر روی یک پروژه چوبی کار میکنید به احتمال زیاد از چسب استفاده میکنید. اما انتخاب چسب کار ساده ای نیست زیرا تنوع چسب ها بسیار زیاد است ، چسب چوب ، اپوکسی ، چسب فوری ، نوار چسب و….  و اینکه بدانید کدام چسب برای پروژه شما مناسب است کمی مشکل است. و قطعا به این صورت نیست که به فروشگاه بروید و چسبی  که روی آن نوشته شده چسب چوب خریداری کنید. هر یک از چسب های چوب برای مصارف خاصی تولید شده اند و ما باید بدانیم کدام نوع چسب مناسب پروژه ما میاشد. در ادامه تعد ادی از چسب های مناسب چوب را معرفی میکنیم.با ما همراه باشید.

Pva

قطعا اسم چسب پلی وینیل استات را شنیده اید که عموما چسب چوب نامیده میشود. پلی استات یک ماده بی رنگ است که در چسب ها یافت میشود.

به عبارت ساده این نوع چسب مناسب پروژه های چوبی است و روی انواع چوب ، چوب سخت ، نرم ، کامپوزیت و… مورد استفاده قرار میگیرد. از مزیت هایی این چسب میتوان به ضد آب بودن آن اشاره کرد که در داخل ساختمان و خارج ساختمان در برابر باران و آب مقاومت دارد. همچنین این چسب به دلیل اینکه بی رنگ است محلی که با چسب متصل شده است کمتر دیده میشود.

این نوع چسب یکی از موارد ضروری برای هر جعبه ابزاری میباشد. مانند چسب نواری که در هر جعبه ابزاری یافت میشود.

چسب پلی اورتان

چسب پلی اورتان یکی دیگر از چسب چوب های موجود در بازار است که به به عنوان یک چسب همه کاره شناخته میشود. این نوع چسب نیاز به رطوبت دارد یعنی در پروژه هایی که در فضای باز هستند بسیار مناسب است. به این صورت که اگر میخواهید از این چسب استفاده کنید بهتر است ابتدا چوب را کمی مرطوب کنید . در این حالت چسبندگی بهتری دارد.

چسب اپوکسی

این نوع چسب برای چسباندن چوب به چوب بسیار مناسب است . و برای پر کردن شکاف بین چوب مورد استفاده قرار میگیرد. اما زمان فیکس شدن آن کمی زمان بر است بنابراین برای استفاده از این چسب نیاز به زمان طولانی دارید . اگر قصد دارید از این چسب استفاده کنید حداقل باید 24 ساعت زمان داشته باشید.

سیانوآکریلات

این چسب شاید این اولین گزینه نباشد ولی برای کارهای کوچک و سریع در پروژه های چوبی مورد استفاده قرار میگیرد.

چسب های بسیار دیگری وجود دارد که در پروژه های چوبی کاربرد دارد اما همانطور که گفته شد باید به موارد بسیاری توجه کرد تا بتوان چسب مناسب را انتخاب کرد. به نوع چوب ، مکانی که قرار است استفاده شود ، زمان مورد نیاز و…. باید دقت کرد سپس از بین چسب ها مناسب ترین را انتخاب کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.